28

04.2020

17:58

Ajakirjandustudengid koolitasid eriolukorras jalgpallureid

Kuus Tartu ülikooli ajakirjanduse ja kommunikatsiooni eriala esmakursuslast koolitasid eriolukorra ajal JK Tammeka jalgpallureid.

Mõte jalgpalluritele meediakoolitus korraldada tuli tudengitel juba enne pandeemiat, kuid uued olud sundisid muutma nii koolituse sisu kui ka vormi.

„Esmalt viisime koolituse klassiruumist internetipõhiseks ja seejärel tõime olulise teemana sisse meediatarbimise ja -käitumise kriisiajal,” lausus üks ettevõtmise korraldajatest Grete Koho.

„Kõige rohkem aega pühendasime sotsiaalmeediale – rääkisime eraldi, kuidas võiks sotsiaalmeedias tegutseda kriisiajal ja kuidas tavaolukorras.”

Koho tõi välja olulisemad asjad, mida kriisiajal meediat tarbides arvestada, et vähendada stressi: „Loe usaldusväärseid uudiseid korra või kaks päevas, pole vaja iga natukese aja tagant uudisvoogu lapata. Tark on igasugused teavitused välja lülitada. Internetis levib palju väärinfot – ära usu kõike ja sekku julgelt, kui näed valeinfo levitamist! Ära tee järeldusi uudise pealkirja põhjal.”

Koolituse üks korraldajatest Alina Poduškina selgitas, et sotsiaalmeediasse postitades tuleb sisu viia kooskõlla eriolukorraga. Sportlase sõnumid peavad olema hästi läbi mõeldud, sest tal on vastutus publiku ees. Kriis annab võimaluse sportlasel veel rohkem olla eestkõneleja, selgitada inimestele ka pandeemiaga seotut.

Praktilise poole pealt on kriisiajal võimalik sotsiaalmeedia kaudu näidata jalgpalluri igapäevaelu, tutvustada seda, millega vutimängija väljaspool muruväljakut tegeleb, näiteks oskab kitarri mängida, kogub marke, huvitub ajaloost vms. Kindlasti tasub meenutada legendaarseid hetki varasematest aastatest, kuid alati märkida juurde, millal foto tehti. 

„Raskel ajal on oluline kohaliku kogukonna ja ettevõtete toetamine. Selleks on jalgpalluritel võimalus lükata käima virtuaalkampaaia või teha midagi veel praktilisemat, näiteks viia vanaemale toit koju,” lausus Poduškina.

Lisaks kriisiaegsetele teemadele ja sotsiaalmeediale tutvustati koolitusel tänapäeva meediastikku ja intervjuu andmise põhimõtteid.

„Kiidan koolituse sisu ja ideed – hea vaheldus mängijatele!” ütles Tartu JK Tammeka U21 peatreener Marti Pähn. „Kuigi ajaliselt kestis koolitus tund ja 20 minutit, siis kordagi polnud põhjust kella vaadata, aeg lendas kiiresti, mis tähendab, et oli huvitav. Koolitus oli süsteemselt koostatud, kogu info läbi mõeldud ja asjakohane. Julgustan selliseid asju veel ette võtma!”

„Väga tore oli võistkonnaga taas „kokku saada“ ja usun, et saime koolituselt inspiratsiooni ja mõtteid, mida tulevikus ellu viia. Kindlasti on enda meediavaldkonnas harimine igale jalgpallurile kasulik,” lausus Tammeka naiskonna peatreener Sirje Roops.

Internetipõhine koolitus toimus 8. ja 16. aprillil Tartu JK Tammeka esindusnaiskonnale ja meeste Esiliigas pallivale U21 võistkonnale. Kahe koolituse peale kokku osales 48 inimest.

Foto: Liisi Troska/Jalgpall.ee


Peatoetaja

  • LHV

Suurtoetajad

  • Nike
  • A. Le Coq
  • Coolbet
  • Rimi

Toetajad

  • ABC Motors
  • Ramirent
  • FIFAA
  • Taisto
  • MyFitness
  • Krausberg
  • Spordihooldus
  • Eskaro
  • Corny
  • Ferroline Group
  • Euronics
  • Sportland

Turvapartner

  • ProSecurity Partner

Meediapartnerid

  • ERR
  • Õhtuleht
  • Soccernet
  • JALKA
  • MIND Media

Partnerid

  • UEFA
  • FIFA
  • Kultuuriministeerium
  • Tallinn
  • EOK
  • Integratsioon

Sotsiaalpartnerid

  • SPIN
  • SOS Lasteküla