09

02.2024

17:03

Klubide esindajad kogusid teadmisi hooajaeelsel meediaseminaril

Eesti Jalgpalli Liit (EJL) korraldas A. Le Coq Premium liigas, Esiliigas ja naiste meistrivõistlustel osalevatele klubidele meediaseminari, mille eesmärk oli anda algava hooaja eel värskendavaid teadmisi meediavaldkonnast.

Seminaripäeva avas Tallinna FCI Levadia kogukonnajuht Lauri Välja, kes kõneles bränditurunduse kommunikatsioonist videote näitel. „Tänase presentatsiooni põhisõnum oli rõhutada klubidele, et videote loomine ei nõua ülemäära suuri ressursse ega aega loomaks kvaliteetset sisu. Proovisin edasi anda julgust, kirge ja soovi tegeleda videosisuga rohkem kui seda praegu tehakse. Peamine eesmärk oli innustada neid kaasama oma kogukonna liikmeid, näidates, et see kõik võib olla lõbus ja tõhus protsess,” võttis Välja oma esinemise kokku.

Päeva teises pooles jagas klubidele teadmisi Tartu JK Welco tegevjuht Edgar Leht ja kommunikatsioonispetsialist Kadi Parts teemal, kuidas aastatel 2012–2023 tegutseti oma kodustaadioni valmisehitamise nimel. Ettekanne hõlmas mitmeid erinevaid tahke: kogukonna kaasamise kampaania, ühisrahastuskampaania, sõnumite ja kanalite kasutamine ning analüüs, kuidas protsess tervikuna läks.

„Turunduse ja kommunikatsiooni poolt tõime esile läbi kogukonna kaasamise loo, sest nii 2020. aastal Tartu linna kaasamise eelarve kampaania kui 2023. aasta kevadel läbi viidud ühisrahastuskampaania olid suunatud peamiselt klubi sisemisele kogukonnale," rääkis Leht, lisades, et viimase kampaania puhul hakati meedia, reklaami ja jalgpalliklubidele saadetud kirjade kaudu rohkem rõhku pöörama ka välisele kogukonna kaasamisele.

Leht lisas, et kodustaadioni loomisel mängis suurt rolli partnerite kaasamine. „Oluline oli kommunikatsiooni kaudu partneritele väärtuse ja nähtavuse loomine, milleks kasutasime oma kommunikatsioonis personaliseeritud pilte ja sõnumeid,” ütles Leht.

EJL alustas meediaseminaride korraldamist 2009. aastal. Varasematel aastatel on klubidele esinenud nii kohalikud asjatundjad kui ka külalised Iirimaalt, Hollandist, Rootsist ja Inglismaalt.

Foto: Katariina Peetson/Jalgpall.ee

Peatoetaja

  • LHV

Suurtoetajad

  • Nike
  • A. Le Coq
  • Coolbet
  • Rimi

Toetajad

  • ABC Motors
  • Ramirent
  • FIFAA
  • Taisto
  • MyFitness
  • Krausberg
  • Spordihooldus
  • Eskaro
  • Corny
  • Ferroline Group
  • Euronics
  • Sportland

Turvapartner

  • ProSecurity Partner

Meediapartnerid

  • ERR
  • Õhtuleht
  • Soccernet
  • JALKA
  • MIND Media

Partnerid

  • UEFA
  • FIFA
  • Kultuuriministeerium
  • Tallinn
  • EOK
  • Integratsioon

Sotsiaalpartnerid

  • SPIN
  • SOS Lasteküla