19

01.2024

12:00

Tippliigad kogusid hooaja eel värskeid teadmisi

Eesti Jalgpalli Liit (EJL) viis 18. jaanuaril läbi tippliigade klubidele ja A. Le Coq Premium liiga mängude korraldusjuhtidele põneva seminari, mille eesmärk on tõsta kodumängude kvaliteeti ja parandada mängupäeva külastuskogemust.

Seminaril oli päevakorras mitu olulist teemat. ProSecurity asutaja Einar Lillo selgitas kuulajatele tippliigade juhendis toimunud turvalisuse muudatusi ning sellega seonduvalt tekkivaid klubide kohustusi ja võimalusi. „Selle aasta juhend annab pisut laiemad võimalused otsustada klubil teatud meetmete rakendamist ja arvestada mahtusid. Samas tuleb lähtuda selgelt ette antud positsioonide, funktsioonide täitmise vajadusest mängudel,“ ütles ta.

Lillo lisas: „Kõige tulemusena peaks tulema juurde kvaliteeti, otsustusõigust ja vabadust, kuid samaaegselt kaasneb klubidel vastutus: külastaja peab tundma, et ta on oodatud ja mängukorraldaja ise nautima protsessi,“ rääkis Lillo.

Keskkonnahoidlike ürituste korraldamisest andis seminaril ülevaate Tallinna Strateegiakeskuse ringmajanduse osakonna peaspetsialist Liina Kanarbik. Kanarbiku sõnul on ürituse korraldamisel oluline näha ja muuta pisikesi detaile, mis aitavad jätkusuutlikkuse poole liikuda. „Igal üritusel saab midagi jätkusuutlikult korraldada, olgu selleks sünnipäev, mõni suurem üritus või jalgpallimäng. Kohalikud omavalitsused ja riik on kehtestanud teatud nõuded, mida tuleb järgida, kuid alati ei pea piirduma vaid nendega – alati saab rohkem teha kui paberil kirjas on,“ ütles Kanarbik.

A. Le Coq Premium liiga arendusosakonna juhataja Veiko Soo andis ülevaate pealtvaatajate tagasisideküsitlusest liiga möödunud hooaja mängude ja klubide kohta. Soo arvates võiksid ka klubid aastas rohkem küsitlusi läbi viia, et oleks regulaarne ülevaade, millise kogemuse külastaja nende mängudel saab. „Mängupõhine tagasiside on hea, selle põhjal saavad klubid mängupäeva kogemust veelgi paremaks muuta, mis ongi eesmärk, et külastajal oleks mängudel tore,” selgitas ta.

Lisades: „Võrreldes 2022. aasta küsitluse tulemusega oli kasvanud eelmüügist pileti ostjate arv, oli näha, et külastajad planeerivad mängule tulekut ette ning samuti kiideti klubide sõbraliku korraldusmeeskonda. Lisaks positiivsele saime ka tagasisidet selle kohta, millega tulevikus tööd teha,“ rääkis Soo.

Suurürituse korraldamisest korvpalli näitel rääkis Kalev/Cramo ürituskorralduse ja turundusjuht Allan Siimann. Siimanni sõnul tuleb edukate ürituse korraldamiseks olla eelkõige julge ning katsetada erinevaid viise. „Tänapäeva maailmas lihtsalt ürituse läbiviimine ei vii edasi organisatsiooni ega kõneta publikut, tuleb olla loominguline ja leida erinevaid nurki. Sündmusturunduse juures on kõige olulisem oma loo jutustamine, miks on see sündmus erilisem kui teised, aktiivne müügitöö ja pildis püsimine,“ rääkis ta.

Klubid kohtuvad taas 9. veebruaril, kus oma ala spetsialistid jagavad kuulajatele teadmisi meediaseminaril.

Foto: Katariina Peetson/Jalgpall.ee

Peatoetaja

  • LHV

Suurtoetajad

  • Nike
  • A. Le Coq
  • Coolbet
  • Rimi

Toetajad

  • ABC Motors
  • Ramirent
  • FIFAA
  • Taisto
  • MyFitness
  • Krausberg
  • Spordihooldus
  • Eskaro
  • Corny
  • Ferroline Group
  • Euronics
  • Sportland

Turvapartner

  • ProSecurity Partner

Meediapartnerid

  • ERR
  • Õhtuleht
  • Soccernet
  • JALKA
  • MIND Media

Partnerid

  • UEFA
  • FIFA
  • Kultuuriministeerium
  • Tallinn
  • EOK
  • Integratsioon

Sotsiaalpartnerid

  • SPIN
  • SOS Lasteküla